============================================================

torsdag 2 februari 2023

Dagens

Mot bättre vetande har jag även idag ätit lunch ute. På lokal, if you will. Maken har varit ledig idag, efter gjort kvällspass och innan nytt nattpass, och föreslog att vi skulle luncha ihop. Det är så sällan nuförti'n, så varför inte?

Så vi drog till wok:en och åt nån form av fried rice med kyckling, grönsaker och chilipasta.


Grymt gott! Lite taskigt mot magen, dock. Två dagar i rad med såna här lyxigheter och jag och magen har nu haft så yviga och nära på våldsamma diskussioner att handgemäng inte varit långt borta.

Men det var det värt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Det har börjat tisslats och tasslats om elstöd i dagarna också. Vet inte när det kommer men det blir ju ett uppskattat tillskott i inflations-kassan oavsett.

Fyfan vad allt är dyrt nu btw! Jag vet. Jag har gnällt över det länge men... det finns liksom inget stopp känns det som?

Igår aviserade Axfood att omsättningen ökat markant (hallå inflation) men att resultatet, även om det såklart var stort stort överskott, var lägre än planerat (igen - hallå inflation). Men man var noga med att tillägga att vi ska räkna med mer prishöjningar innan de också meddelade att de ökade utdelningen till sina aktieägare.

Najs. Väry najs. Vanliga människor kämpar med att få ekonomin att gå ihop, köper lågpris och nästan-utgånget-så-halva-priset-kap för att ha råd med mat hela månaden. Men by all means - öka priserna mer så att utdelningen kan bli högre.

Jaja... jag fattar ekonomi och allt det där. Men såklart sticker det i ögonen på de svenskar som just nu lider under inflationen ok.

Jävla skit-inflation.

Jag fick för övrigt min "ICA wrapped"-video igår. Jag har tydligen köpt nånstans runt 180 kg frukt och grönt under 2022. Ganska bra ändå? Till det får vi lägga all frukt och grönt som köpts och betalats per styck och inte vägts. Som t ex gurka, som påpassligt nog var min tredje mest köpta vara också.


Första platsen kneps alltså av müsli-bar "Corny BIG Peanuts". Inte förvånad alls. Jag köper dessa, och andra smaker, i massor varje vecka. Det behövs när man t ex tillbringar orimliga timmar i skogen och i stallet varje vecka. ;-)

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I morgon är det ÄNTLIGEN fredag igen. Jag och Kidsen är själva då Maken jobbar natt. Vi ska passa på att kolla skräckfilm tror jag...?

Det är ju ingen hemlighet att jag är inne i en väldigt, väldigt trött period. Jag har jobbat otroligt mycket och jag har inte haft tillräckligt lugnt för att återhämta mig. Jag funderar på att ta lite ledigt på sportlovet, men vi får se.

Det var lite sjukt men idag upptäckte jag - av en slump - att jag missat att göra en sak den sista januari. En uppgift som jag gör den sista i månaden, varje månad, var som totalt bortblåst! Nu var det ingen panik - det hela går att göra retroaktivt - så ingen skada skedd. Men jag ty mer bara att det var så otroligt läskigt att det bara hade... ramlat ur skallen?

Jag behöver nog vila lite...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: