============================================================

söndag 4 juni 2023

☆ BAM! ☆

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll igår eller inte - gilvläggningen som påbörjades igår skulle bara bli klar idag.

Jag gick ju upp 07.30 men Maken fick jag inte upp ut sängen förrän närmare 11, och då var det bara "Let's goooooooo!"



Katten ÄLSKADE att soffan stod på högkant och tog det som att vi byggt ett lekland till honom. ♡

Jäklar vilken träningsvärk jag kommer att ha i morgon - allt detta upp-och-ner-upp-och-ner kommer sätta sina spår i röva kan jag säga - men det får der vara värt! ♡




Vi har en del fix kvar, som golvlister och dörrfoder och sånt. Dessutom ska vi köpa en matta och byta vår TV-möbel. Vi ska i stället för den bygga en platsbyggd bokhylla, där även TV:n ska få plats.

Jag vet inte varför man i så många år hållit på med sideboards, skänkar och bänkar och skit? Snyggt? Ja. I och för sig. Men rent praktiskt så funkar det ju bara bra om man har typ JÄTTESTORT boende med maaaaaassor av plats för sånt. För alla vi andra måste fan bygga på höjden och utnyttja det utrymmet.

Så det ska bli en IKEA-variant av platsbyggd bokhylla. Jag har sett snygga alternativ med Billy och Bestå. Sen får vi bara se när det faktiskt Ska bli av också... ;-)




♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: