============================================================

måndag 12 juni 2023

♡ Dagens ♡

Så var det sommarlovets första "riktiga" dag idag, måndag. För Sonen innebar det att ställa klockan så att han kunde ringa till kommunen och få information om sitt sommarjobb. Det blir två veckors städarbete på en av kommunens skolor. Det blir kanon.

För Dottern innebar den här dagen också start för sommarens ridläger. ♡ Det blev dock en traumatisk start för hela gänget. När de skulle ta in hästarna från hagen på morgonen visade det sig att en av hästarna var rejält skadad. Så skadad att det tyvärr inte gick att rädda henne. Hon hade skadat benet väldigt illa och förlorade mycket blod. Det blev väldigt snabbt väldigt allvarligt och såklart ledsamt.

Sov Gott, fina!
Nu får du galoppera på de
evigt gröna ängarna.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag hade redan bestämt att jag skulle jobba hemma idag, och det var nog ett klokt beslut. Jag har mått rätt dåligt i magen idag och det har varit skönt att vara på hemmaplan. Rent krasst - det var skönt att alltid ha tillgång ett eget badrum...

Maken hade ikväll snubblat förbi ett avsnitt av "Fråga Doktorn" på SVT och i just detta avsnitt hade de pratat om IBS. Det var nån expert där som pratade om att man nu börjar kolla på att IBS kan vara en allergisk reaktion mot något födoämne. Jag ska kolla in programmet på SVTplay. Kanske man kan hitta några svar? Eller i alla fall få lite tips?

Tack vare att jag var hemmavid idag så kunde jag inleda dagen med en tidig morgonpromenad i skogen. Det gjorde gott för själen och med lite tur också för kroppen.

Älskar skogen! ♡



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: