============================================================

fredag 2 juni 2023

♡ Fredagens ♡

ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN FREDAG!!!


Dottern uttryckte orden "Men shit är det fredag redan - den här veckan har gått sååå fort!!"

Jag höll INTE med.

Faktum är att de senaste veckorna verkligen varit både långa och tuffa. Det är framför allt jobbrelaterat, och det är svårt att just nu se någon lättnad inom räckhåll.

Sanningen är att jag funderat på att slänga in handduken både en och två gånger på sistone. Men jag är inte där riktigt än. Och helt ärligt beror det på att jag verkligen har världens bästa kollegor. Att komma till jobbet är som att komma till en andra familj. Det finns både värme och humor blandat med jävlar-anamma och en gemensam vilja att värna om både varandra och om bolaget.

Det är verkligen otroligt viktigt att trivas på jobbet. Det blir så mycket lättare att orka kämpa i motvind då.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag inledde i alla fall den här dagen med att besikta bilen. Jag blir alltid nervös och känner mig nästan skyldig när jag åker dit. Förväntar mig att jag ska få skäll eller bli dumförklarad. Vilket är helt sjukt för det har ALDRIG hänt. Jag har varit på samma Opus Bilprovning i alla år och de har alltid varit både proffsiga och vänliga. Ändå blir jag helt svettig av nervositet. Så dumt!

Som när man blir stoppad på rutinkontroll med bilen och man inte druckit en droppe alkohol på månader och ÄNDÅ känner sig nervös för att blåsa.

Så jävla ologiskt! :-D

Men bilen gick igenom i alla fall.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Efter en intensiv jobbdag med två Teams-möten och en satans massa avklarade mail drog jag, Maken och Dottern till Mall of Scandinavia. Jag ville få klart kusinens studentpresent inför nästa helg då Maken och Dottern ska fira honom, men jag är borta med Sonen på tävling.

Efter shopping åt vi middag på Basilica. Maken åt en biff med pommes medan jag och Dottern gick lös på pastamenyn. Jag valde en Carbonara och ja. Den var DEVIIIIINE! ♡



Nu är ju pasta, fett och grädde inte den absolut bästa grejen för min mage. Speciellt inte nu. Så den svullnade upp ett par storlekar på ett bräde. Men herre-GUD det var det värt!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Sonen verkar trivas gott på Junior-SM. De bor bra. De äter gott - en spelare som de bor med arbetar som kock så han lagar mat till alla varje dag. De har tillgång till strand och bastu. Det verkar riktigt najs.

Tävlingsmässigt går det trögt tyvärr. Svår bana som han aldrig kört förut. Och dessutom blåsigt. Men han har två dagar kvar så vi håller tummarna att han kastar ikapp sig! ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: