============================================================

onsdag 7 juni 2023

♡ Surr och Snurr ♡

När jag är upprörd på ett sätt som min familj kanske mest skrattar åt - t ex när jag högljutt gapar om att "nån jävla plattnacke" betett sig illa på pendeltåget eller "nån obildad och totalt inkompetent och världsfrånvänd politiker" tagit ett beslut som är så korkat att fan klockorna stannar - så brukar de säga till mig med ett flin: 

"andas i fyrkant nu mamma".

Och jag skrattar lite åt det där varje gång. Men jag ska säga att det där med att "andas i fyrkant" är någonting verkligt. Och användbart.

Människor med stress och ångest använder tekniken och jag kan förstå varför. För det tar ner stressen. Själva grundproblemet som orsakat problemen löses ju inte. Men det är fan så mycket lättare att tänka när luften åter kommer ner i lungorna ordentligt, kan jag säga.



Jag kliver i morgon på två dagars semester och totalt fyra dagars resa till Jönköping. Jag kommer att vara ganska mycket själv på hotellet, och jag har bestämt mig för att använda en hel del av den tiden till att just andas i fyrkant. Och tänka.

Jag har haft en väldigt stressig period länge nu. Det går i 200 knyck hela tiden och jag kommer liksom aldrig ner. Det känns som att det bara snurrar fortare och fortare och jag behöver ta lite tid att reflektera och fundera över vad jag vill. Vad jag känner. Tänker att ett par dagar på ett hotellrum i Jönköping kan vara bra för mig?

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: