============================================================

fredag 22 mars 2024

♡ Fredag! ♡

Det står såklart var människa fritt att bemöta nedanstående på sitt sätt. Man kan välja att vara en douche, eller så kan man välja glädjen. Oavsett hur man använder sig av sin fria vilja så ska man ha i åtanke att valet kommer att påverka vad jag tycker om vederbörande.

Så.

Här kommer det.

Idag fick den här kärringen visa leg på på Bolaget!!!




Ja jag valde ju glädjen såklart! 😚


I morgon  är det alltså KÖÖÖÖÖÖRT-kväll igen. Och jag har fortfarande inte köpt maten. Men det finns såklart fortfarande tid i morgon. Så länge vi kommit på vad vi ska äta dårå...

En gång i tiden var det enklare. Vi var sex vuxna som skulle äta KÖÖÖÖÖÖÖÖTT och sex Kids som nöjde sig rätt bra med hamburgare. Så är det inte riktigt längre. Nu är vi tolv matglada vuxna och nästan-vuxna som ska äta KÖÖÖÖÖÖÖTT. Och då kan man faktiskt inte bjussa på Black Angus Biff från proffs-butiken. Det blir för smärtsamt i pluskan.

Apropå pengar så räknade jag ut häromdagen att våra räntekostnader har gått upp 172% på två år. Sedan mars 2022 och till nu mars  2024 har räntekostnaderna gått upp nästan 5.000 kr/mån. Lägg till det att vi fått höjd kommunalskatt från årsskiftet, höjd VA-taxa med 32%, höjd hemförsäkring med 7% och generellt en RUSANDE prishöjning på såväl mat som el, så är det ju inte så konstigt att det gör ont i plånboken allt oftare. Fyfan vilket mörker.


MEN JAG FICK I ALLA FALL  VISA LEG PÅ BOLAGET IDAG!!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska alltid välja glädjen. För ett par år sedan var det en elev som frågade om jag ville gå på dejt efter studenten. Jag avböjde vänligt. Men tänkte tyst för mig I still got it ☺️😅

Hafen75 sa...

Whoop-Whoop!! 🎊