============================================================

fredag 29 mars 2024

♡ Påsklov ♡

Långfredag.

När jag var liten var den här dagen såååååå lång och såååååå tråkig. I alla fall minns jag det så?

Idag ser det inte alls ut så. Tack och lov.

Jag var iväg och handlade på lokala ICA-butiken. Halva byn var där tror jag. Men i övrigt har det bara varit en lugn och skön dag. Sonen har tävlat på annan ort. Han kommer hem i morgon igen. Fan vad man saknar dem när de är borta! ♡

Jag har fått upp i alla fall lite påskpynt.  Och jag har SÅKLART laddat upp inför ankomsten av alla små påsk-kärringar och påsk-gubbar som jag räknar med kommer och knackar på. ♡



Och JA. Jag är medveten om att påskäggen och Geisha innehåller nötter. Jag lämnar SÅKLART bara ut det till barn som jag VET inte är nötallergiker.

Lika bra att säga det så ingen tror att jag är helt och hållet vårdslös.

Det är mest områdets Kids som kommer och knackar på och de flesta har man ju koll på. Inte alla. Och därför finns allt annat också i skålen.


Och apropå påsk och det faktum att våren börjar kännas i luften - idag snubblade vi över våra första tussilago. ♡



Det konstigaste med just tussilago, upplever jag, är att man ser inga alls. Någonstans. Och sen när man väl sett EN, då ser man dem plötsligt ÖVERALLT. Likadant idag. Vi gick längs gångvägen och ingenting speciellt stack ut. Sen såg Maken en tussilago vid vägkanten, och som genom ett trollslag var plötsligt den förut ganska trista märken FULL av de gula blommorna. De var överallt. 🌼

Våren ÄR i antågande! Ett och annat bakslag till kan komma, men våren kommer. Den står i startgroparna och bara väntar. Och vi på den.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: