============================================================

fredag 8 mars 2024

♡ Status Sjukstuga ♡

Efter tre dagar av rejält hög feber vände det äntligen neråt igår. Men som ett oönskat brev på posten bestämde sig hostan, som varit ständigt närvarande sedan febern kom, för att ta över. Så natten till idag har hon hostat sig blå i ansiktet och vid halv tre tog jag ner henne till soffan i vardagsrummet. Två skäl. Tre, till och med.

1. Hon kom närmre mig så jag kunde ha koll
2. Hon slapp hålla brorsan vaken
3. Hon kunde sitt-sova bättre i soffan

Tror att hon somnade vid tre. Jag slocknade kanske vid halv fyra. Det blev två timmars sömn ungefär. För jag skulle upp och jobba. Jag är fan helt slut nu...

Hon fick i alla fall hostmedicin idag. Två olika blev det. En för dagen, en för natten. Och när jag skulle hämta dessa fick jag en smärre chock. Jag trodde att läkemedel på recept till barn var i alla fall näst intill kostnadsfria. OJ vad fel jag hade! Hostmedicin ingår tydligen inte i läkemedelsförmånen, så två hostmedicin gick lös på 603 kronor!

Tackarrrrr.....!

Aja. Det kunde inte hjälpas.

Nu hoppas jag att hon får sova i natt i alla fall.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Maken och hans syster åkte till Svärmor i Tyskland ikväll. De ska vara där några dagar och åker hem på onsdag. Svärmor är inte kry och de både behöver och vill åka dit.

Det kommer såklart att bli tuffa dagar. Känslosamma. Jag behöver inte ens sträcka fantasin speciellt långt för att anta att de båda kommer att vara både fysiskt och mentalt dränerade när de kommer hem igen. Maken klev dessutom av ett fjärde nattpass på raken i morse, så sliten är han alla gånger redan från start.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: