============================================================

söndag 10 mars 2024

♡ Helgens ♡

När man kommer tillbaka till kontoret efter en helg brukar frågorna vara de vanliga: "Haft en fin helg? Gjort något kul?"

Mina kollegor brukar svara t ex att de varit på landet, att de varit på någon restaurang, på middag hos släkt/vänner, besökt något museum, sett någon match. När jag ska svara på samma, och jag inte varit sjuk, är mitt svar oftast ett av två:

a) jag har jobbat eller
b) jag har städat/röjt och tvättat 

Det är liksom det jag gör.
Det enda jag gör.


Jag har fått en hel del gjort i helgen och jag hoppas verkligen att jag om två veckor då vi ska ha KÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll (och jag alltså kommer att kunna ge ett annat, tredje svarsalternativ) inte ska behöva skämmas över att huset är så överbelamrat med saker. För SATAN som jag har slitit! Jag har ont överallt. Trött i fötterna. Och hela skallen susar.



Dottern hade sin första feberfria dag idag. Hon har alltså haft feber i nästan en hel vecka. Fyfan... vilken pärs! Jag hoppas verkligen att hon får vara frisk nu! Hon har fått mer än nog den här veckan kan jag säga.

Ingen av oss andra har blivit sjuka ännu så jag hoppas att vi slipper...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: