============================================================

tisdag 12 mars 2024

☆ K ☆ A ☆ O ☆ S ☆

Det är verkligen det ena efter det andra!
Hela tiden!

Idag när jag och Dottern kom hem vid 17 så noterade vi att vattnet i rören försvann. Jag hade precis varit på toaletten och hon hade tagit ett glas vatten. Men sen var det bara stopp.

Jag ringde ett par grannar och de hade också stopp. Trodde ju först att det kanske var hos oss och jag fick små-panik... Men nä. Ingen hade vatten.

Det visade sig att bygget bakom vårt hus hade råkat gräva av en huvud-vattenledning...! 🤯



Det bara FORSADE! Hela åkerplätten, vägen, allt var helt täckt i vatten!

Panik!

Jag drog till ICA och köpte lite vatten. Vi hade ingenting annat hemma att dricka och vi behöver ju kunna i alla fall borsta tänderna.


Köpte lite extra till några grannar också...


Det visade sig att Svågern på andra sidan byn fortfarande hade vatten så jag drog dit med Dottern. Hon behövde pudra näsan, så att säga. Och så passade jag på att fylla upp de där vattendunkarna jag i sann Prepper-anda köpte för två år sen.



Så nu får vi bara vänta och se. De jobbar för fullt där ute och jag hoppas att de håller på hela natten om det är det som behövs.

Jag var och pratade lite med byggkillarna och de hade fan sån ångest över detta. Jag tyckte så synd om dem. Jag undrar såklart - HUR kunde detta ske?! Men jag kan inte låta bli att tänka att de helt enkelt inte fått en korrekt eller uppdaterad karta över alla ledningar? Men jag vet inte. Jag antar att det kommer att bli en del utredning kring detta för det är verkligen en SÅ stor skada.

Kaos.
Det känns som att det är det jämt.
Kaos.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: