============================================================

torsdag 14 mars 2024

♡ Terapi ♡



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Det var tre veckor sen vi var i stallet. Först kom pendeltågsförseningar i vägen och Dottern hann helt enkelt inte hem. Sen blev hon pang-sjuk. Men idag var vi tillbaka.

Jag bara gosar med hästarna. Hon kan hålla på med trav och galopp och bommar och skänkelvikning och allt sånt. Så gosar jag. Det är en uppdelning som funkar väldigt bra tycker jag.

Det ÄR väldigt svårt att stressa i ett stall. Alltså klart man kan stressa i form av "MÅSTE hinna tusen saker..." men jag menar den där inneboende stressen. Den har svårare att komma fram när man står inne hos en häst och borstar och gosar. Det är inte svårt att förstå varför hästar ibland ingår som terapi när man jobbar med utbrändhet etc.


Ser fram emot helg nu. Fortsätta röja. Inte för att det är så in i hoppsan roligt utan för att jag känner ett sånt behov av att komma i mål. Nästa lördag ska KÖÖÖÖÖÖTT-gänget komma hit och då vill jag gärna att de ska kunna navigera sig fram genom huset utan att slå ihjäl sig på alla skräphögar...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: