============================================================

onsdag 20 mars 2024

♡ Status: Sopslut ♡

Det är alltså bara onsdag?
Någon behagar skämta?
Det känns som att den här veckan har hållit på i fjorton dagar redan...
Zzzzzzzzz.....


Jag har varit täppt i näsan sedan jag slutade med nässpray efter senaste förkylningen - det var väl i höstas någon gång. Ärligt talat - jag var täppt även då MED nässpray. Det är sjukt irriterande! Näsan är täppt, torr och sårig. Detta är ett jätteproblem! Maken ba "du är allergisk - ta en av mina antihistaminer". Men allergi med BARA täppt i näsan?

Så läste jag ett tips på nätet att "massera bihålorna". Jag provade. Stod i badrummet med varmt vatten och masserade kinderna. Det gjorde ganska ont och sen blev jag jöttesnorig! Snöt mig och... ja... jag säger inte att problemet är löst. Jag säger bara att natten till idag var första natten på läääääänge då jag kunde andas hyfsat igen. Så jag fortsätter, så får vi se om det blir bra till slut.


Kommande lördag ska vi få hit KÖÖÖÖÖÖTT-gänget på KÖÖÖÖÖÖTT-kväll. Det var typ hundra år sen vi sist sågs så det ska bli kul! Har väl egentligen bara ett problem - jag har INGEN aning om vad vi ska bjuda på...!?

Ja. Jo. KÖÖÖÖÖÖTT såklart. Men vilken sort? Och serveras på vilket sätt? Borde nog försöka komma till något slags beslut om det där snart. Vi blir elva personer - 6 vuxna och 5 teens - så det blir ju en utmaning att synka ihop allt också. Frågan är om man ska släpa fram grillen? Det sparar ju onekligen på utrymmet i köket...?


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Kvälls-brasa.
Det är kallt här.
Våren tog paus och elpriset
rusar.
Allt är precis som vanligt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡



Inga kommentarer: