============================================================

måndag 18 mars 2024

♡ Damned if you do... ♡

Här har vi en dag som började rätt okej, blev bättre vid lunch, och sen stadigt dalade fram till jag valde att avsluta dagen för att helt enkelt komma bort från den.

Jag träffade min pappa på lite lunch idag. Alltid mysigt. Hans favoritrestaurang har precis flyttat till samma gata i stan där jag jobbar så vi gick dit. Mycket trevligt.

Men jobbmässigt har det varit trögt. Mååååånga mail. En hel del onödiga mail faktiskt. Mail som bara tar tid och som hade kunnat lösas utan min inblandning.

Jag har stadigt blivit tröttare och tröttare under dagen och på eftermiddagen när jag till slut skulle hem mådde jag illa av trötthet.

Trångt på tåget. Människor överallt. Förseningar.

Och som att toppa dagen blev jag och 16yo osams nu ikväll. Om skitgrejer. Men osams likväl. Och nu har jag gått och lagt mig och därmed gått emot Lilla Mammas absolut viktigaste livsregel:

"Somna aldrig osams..."

Jag blir bara så jävla less ibland.
Jag orkar inte med allt drama.
Och nu har jag ont i hela kroppen i stället.

Fyfan.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: