============================================================

fredag 10 maj 2024

♡ Helgdagens ♡

Lät bli att ställa klockan idag - det är ju ändå helgdag - men klev upp vid åtta. Övriga familjen sov vidare. Jag klädde på mig mer än jag tycker känns rimligt för maj månad, men det var bara sju grader ute, och gav mig av upp till skogen. En lagom promenad på 5km med P3 ID om Kate Moss i lurarna blev en rätt bra start.



Sen jobbade jag hela dagen fram till typ fyra innan det blev tidig middag. Jag och Dottern kollade in semi #2 i Eurovision och även denna gången blev det inte riktigt som jag hade önskat. Jag hade gärna sett t ex Tjeckien gå vidare men hade lätt kunnat ta bort t ex Estlans bidrag.

Jag trodde inte att Israel skulle gå vidare. Med tanke på de ganska stora protesterna mot Israels agerande i Gaza så trodde jag absolut inte att de skulle skrapa ihop rösterna. Men det gjorde de. Och låten var faktiskt bra.

STOR ☆ till den svenska produktionen så här långt i alla fall! Helvette vad proffsigt, snyggt, bra, roligt och fyndigt det är! Djupt imponerad!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag fick jag upp en sånt fint minne på Fejjan.



Fick en sån klump i hjärtat. Han närmar sig ju 17 år nu och det är ju helt naturligt så att han frigör sig och att vi föräldrar får allt mindre plats i hans liv, men bara för att det är helt naturligt så betyder inte det att det inte gör ont.

En gång var vi bästisar. Idag är vi ingalunda ovänner, absolut inte. Men det är klart att det är annorlunda mot hur det var då.

Det är verkligen så som Lilla Mamma brukade säga - "vi har bara våra barn till låns".

Men så länge de båda landar på fötter, är lyckliga och mår bra så är jag ändå nöjd.





♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: