============================================================

onsdag 8 maj 2024

☆ Typ Fredag ☆

Långhelg.

Barnen har ledigt i fyra dagar nu. Maken skulle vara ledig torsdag/fredag men blev inkallad till ett kvällspass på fredag.

Själv kommer jag att jobba alla dagarna, så även om det är fredagsfeeling i huset så är det lite med locket på för mig. Men jag tänker i alla fall inte ställa klockan i morgon. Nån måtta måste det ändå vara.

Vi skulle ha varit på middag hos vänner ikväll men igår avbokade de. Det hade kommit något emellan och det hela blev bara stökigt. Tyvärr har vi så få helger då Maken är ledig så vi hinner knappt träffa vänner tillsammans längre. Så min gissning nu är att vi inte hinner träffas igen förrän efter sommaren.

Jaja. What to do.

Vi valde i stället att gå ut och äta idag tillsammans, hela familjen. Det är ändå lite ovanligt för oss. Oftast köper vi i stället hem mat när vi bestämt oss för restaurangmat. Men idag tyckte jag att det var dags att gå ut. Några andra vänner följde med och det blev himla trevligt.


Igår när jag precis var på väg att gå hem från jobbet frågade en kollega mig "Vad är det för helg som kommer nu egentligen?" och jag svarade honom att det är Kristi Flygare. Hans respons var både snabb och 100% rimlig: "Vad äter man då?"

Tja. Ska man tro dagens äventyr så är svaret att man (tydligen) äter grekiskt. På lokal. 😍




♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: