============================================================

tisdag 7 maj 2024

♡ Dagens ♡

Ibland är man lite "skavig" brukar jag säga. Det är ett bra uttryck. Man är inte sur eller arg eller så men man har lite kort om tålamod, har kanske inte så bra känslomässig bandbredd, och man känner sig obekväm.

Min kollega har också börjat använda uttrycket. Kommer hon till jobbet och säger att "nämen vet du idag är jag skavig" så vet jag att hon behöver space. Jag ger henne det, och jag jagar inte på om saker som inte är akuta.

Idag har jag varit lite skavig. Jag tror att det bottnar i att jag allt oftare har ont i nacken/huvudet och det i kombination med mycket att göra, försenade tåg, alldeles för mycket människor och en oupplockad diskmaskin, trots tre andra hemma före mig, blev för mycket.

Men en skogspromenad tillsammans med klok kompis och sen Eurivision Semi#1 hjälpte.  ♡


Petra Mede och Malin Åkerman var såklart 100% briljanta - jag var aldrig orolig - och produktionen kändes sjukt proffsig! Hoppas nivån håller hela veckan.

Nivån på låtarna var väl okej. Flera bidrag var rätt "out there" men vaffan - allt kan ju inte låta likadant!

Av 15 deltagande bidrag gick 10 vidare. Och ett av bidragen som jag själv plockade bort var Polen.  Det visade sig att folket höll med. Polen gick inte vidare. Och i samma stund som de ropade upp sista landet som gick vidare - Luxemburg - bröt den polska sångerskan ihop. Asså... jag gick typ ont i hjärtat! Hon blev så ledsen! 💔

Aja. Sverige kommer i alla fall inte att vinna. Det är jag tämligen söker på. Grabbarna är jätteduktiga såklart men jag tror inte att det räcker mot rockiga Kroatioen, läskiga Irland och knäpp-gökarna Finland. Och det är bara utmanare från dagens semi - frågan är hur det ser ut i andra semin...?

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: