============================================================

måndag 6 maj 2024

☆ Dagens ☆

Jojo. Jag kommer i och för sig att jobba en hel del, men FAEN vad skönt med ytterligare en lite upp-hackad vecka!

Halvdag onsdag, ledig torsdag. En del är lediga även fredag.

Både Pappan och Kidsen är lediga ons/tors/fred så det är ju najs. Jag kommer att jobba hemma alla dagarna, men ändå. Skönt att hålla till hemma! Vi ska på middag hos ett par kompisar på onsdag så jag lägger nog mina jobbtimmar liiiiite senare på torsdag... 😉


Idag var jag tillbaka på kontoret i stan igen. Strosa genom Gamla Stan klockan 07 är rätt najs ändå! Efter jobbet åkte jag till Polisen och hämtade upp mitt nya pass. Jag kan såklart inte bevisa det men jag LOVAR att killarna och tjejerna på passexpeditionen fortfarande skrattar åt min passbild! Fyfan det gör ONT att se den bilden! Jag ser SÅ JÄVLA SUR UT!!

Blä!

På eftermiddagen kom den vid det här laget välkända men ack så otrevliga nack- och huvudvärken tillbaka. Blev helt illamående och höll till slut på att kräkas. Fick plocka i mig smärtis och det blev bättre, men inte bra.

När vi skulle hem blev tåget försenat. Och när det väl kom ett tåg var det ju så smet-jävla-proppfullt med folk så man knre dock luft. Jag fick dock sittplat, men mot färdriktningen. Så lägg ihop nack/huvudvärk med syrebrist och baklänges-tåg så kan ju vem som helst förstå att jag var mer grön i ansiktet än något annat när jag väl kom hem. 🤢 

Dörren skrev till mig att eftersom vi var sena oxg hon hade stor-städat köket - vilket hon hade - så föreslog hon att vi skulle köra mes köpe-mat idag. Maken behövde exakt 2,8 nanosekunder på att ge sitt hundraprocentiga bifall... 😅

Så jag åkte in och köpte middag på lokala wok:en. Spicy Lime Chicken till de övriga, Fried Rice mws grönsaker och kyckling till mig.



Nu hoppas jag att jag kan sova bort värken, och illamåendet. Ja alltså illamåendet från värken, inte maten. Det känns just nu inte som att det kommer att fungera speciellt bra.

Men skam den som ger sig osv.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: