============================================================

söndag 5 maj 2024

♡ Lately ♡

Idag grät jag.

Jag grät igår också, men då var det för att jag såg sista avsnittet av "Baby Reindeer" och det var så jävla gripande att jag totalt tappade andan.

Idag kom den senaste tiden bara ikapp mig. Sedan 2021 känns det som att jag trampat på i konstant uppförsbacke och sedan september 2023 har backen bara stegrat i lutning.

Jag är vansinnigt trött. Kan inte somna utan att jag har en podd i öronen, så att mina tankar inte skenar, och när jag väl sover så vaknar jag i panik mitt i natten.

Jag känner mig otillräcklig överallt. På exakt varje front. Och jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Och bara tanken på att det ska tugga på såhär skrämmer skiten ur mig.

Så idag rann det över helt enkelt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

När Maken och hans syster var nere i Tyskland hos deras mamma tidigare i våras hade de bland annat lagat en massa mat och fryst in. Svärmor är till åren och sjuk i cancer så de var där för att fixa en del praktiskt. Att ladda upp med mat för dagar när hon är lite extra svag var bara en av alla saker de fixade med.

När de berättade att de lagat mat och att de bland annat lagat korv stroganoff blev jag så sjukt sugen på det! Dottern äter inte det och när Sonen var liten var han likadan. Så jag har inte lagat och därmed inte heller ätit korv stroganoff på jättelänge. Flera år faktiskt.

Så då bestämdes att vi skulle komma hem till Svägerskan på korv stroganoff så fort vi fick en möjlighet.

Den dagen var idag. ♡

Så vi har suttit ute, på årets hittills varmaste dag, och ätit supergod korvstroganoff. Vi har pratat och skrattat och vi har spelat "Hitster'.

En alldeles underbar kväll!





♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: