============================================================

tisdag 21 maj 2024

☆ Status ☆

Det händer väl inte jättemycket just nu egentligen. Jag jobbar jämt. Maken jobbar skift så inte så mycket "jobbar jämt" som "jobbar ojämnt".

Dottern är sönderstressad av skolan. Sonen har väl även han massor i skolan - de har ju för tusan nationella prov i matte varannan vecka på den där linjen - men han visar inte stressen lika mycket som hon. Jag märker. Men han vill inte kännas så mycket vid det.

Den här sommaren har vi alla verkligen förtjänat lugn och ro och vila för att ladda batterierna, kan jag säga! Det gäller bara att vi alla orkar ända dit. 


Apropå rådande status - det här är inte jättebra va...?



Gågna nattens sömn var verkligen ingen höjdare. Måste haft en jävla IBS-släng i natt för jag vaknade av att jag mådde illa. Det kan bli så ibland när det är lite extra störigt. Tur att det gick över snabbt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag har i alla fall ÄNTLIGEN köpt mig en ryggsäck! Jag släpar ju dator och mappar och grejer fram och tillbaka mellan hemmakontor och kontoret i stan och oftast sker det med hjälp av en tygkasse över ena axeln. Och det är fan ingen picknick för nacke, axlar och rygg. Men nu har jag fått tummen ur och köpt en ryggsäck i alla fall. Den verkar HUR bra som helst! Massor av fack, plats för laptop, kaffetermos, alla mappar, sidofickor med USB-koppling... allt! Invigning i morgon när jag ska in till stan igen.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Tänk att vi snart går in i juni! Herregud vad tiden går! Den 5:e juni ska jag på student-utspring för en av våra bästa vänners söner. Känns så himla fint att bli inbjuden till! Jag blev jätteglad och hedrad!

Har dock inte fixat present ännu... Måste lägga lite tid på det i veckan! Ska fixa en låda med lite allt möjligt som grabben gillar. Kommer nog att bli bra. Hoppas jag.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Från kvällens promenad.
Det är verkligen något speciellt med
kvällssolen den här tiden på året.
Magiskt!




Inga kommentarer: