============================================================

onsdag 22 maj 2024

♡ Dagens ♡

Idag var jag tillbaka på kontoret i Kungliga Hufvudstaden. Jag jobbar ganska mycket hemifrån just nu för faktum är att jag får ut så otroligt mycket mer tid av att göra det.

Jobbar jag i stan jobbar jag typ 7.30-16.30 och sen jobbar jag inte mer den dagen. För när jag väl är hemma igen - pendlingen tar en JÄKLA tid - och fixat och ätit middag, städat köket och fixat lite hemma så måste jag gå och lägga mig.

När jag jobbar hemma sover jag en timma längre men är ändå igång 06.30. Ibland jobbar jag förbi lunchen även hemma men om jag inte gör det så går jag ut på promenad eller går ut i gymmet. Sen jobbar jag på till typ 17. Lagar mat. Äter. Städar. Fixar. Jobbar sen ett tag till innan jag går och lägger mig.

Får ut massor av mer tid alltså.
Missar såklart att hänga med mina härliga kollegor och det är ju tråkigt. Men det får bli så.


Idag passade jag på att luncha med Papps på hans favorit-hak, som ligger ett stenkast från mitt jobb.



Mycket trevligt! Vi avhandlade sommarens planer, jobb, Kidsen och i princip allt annat mellan himmel och jord. ♡


Nu jobbar jag hemma igen ett tag. Åker nog tillbaka nån dag i nästa vecka och samlar upp lite. Har lite avstämning och tar lite puls så att säga. Bra att checka in emellanåt.


När jag fyllde år kul i 2022 hade vi en rejält lugn födelsedag här hemma. Jag hade haft en skit-sommar so far med en bråkig köksrenovering som toppades med njurstensanfall, ambulans och Akuten. Min present från Maken det året bävar en syrénbuske. Gu' som jag hade velat ha en syrénbuske länge!

Idag noterade jag att den för första gången har fått blommor! ♡



Det är ingen stor buske - än - men
den kommer ändå STARKT!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: