============================================================

lördag 6 juli 2024

♡ Semester 2024 ♡



Igår var det sista arbetsdagen före semestern. Mina planer för dagen blev något raserade då jag blev sittande i Västerås i flera timmar. Sonen och hans kompis tävlar i Par-SM i disc-golf där i helgen, och igår skulle de reka banan. Det skulle inte ta så lång tid, så jag tänkte att jag skulle dröja kvar. Jag tog med mig datorn och tänkte chansa på att antingen sitta hos min kompis - som jag inte hade fått tag i - eller på något bra café med Wifi.

Det gick åt helvete. Kompisen var inte hemma och det köpcentrum jag lyckades ta mig till är det som står som illustration för ordet "butiksdöden". I princip alla butikslokaler och cafeer var tomma. Avspärrade. Med avspärrningsband! Helt surrealistiskt! Jag blev fan deppig av att se det! Glöm café. Glöm Wifi. Satt i stället i bilen och käkade en fralla och läste pappersversionen av Expressen pärm till pärm. Det har jag inte gjort på flera år. Nättidningar läser jag inte så ofta heller. Väcker inte intresse och jag stör mig bara på hela click-bait-upplägget. Men papperstidning - det läser man ju faktiskt!

Så vid 17 när vi var hemma igen fick jag jobba klart. Men jag hann. Jag har jobbat undan otroligt bra under hela våren och kunde bocka av hela listan. Så vid typ åtta/halv nio stängde jag ner och suckade "Semesteeeeer!" ♡


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: