============================================================

fredag 19 juli 2024

☆ Update Tulsa ☆

Så natten till tävlingsdag nummer två väcktes vi av det absolut värsta oväder jag någonsin upplevt. Åska. Storm. Och ett regn som FORSADE som ett vattenfall. Vi bor på översta våningen och vi trodde helt seriöst att taket skulle braka in av allt vatten. Det f*king SKVALPADE som en tvättmaskin och det lät i HELA rummet. Så jävla läskigt. Flodvågsvarning gick visst ut:



På grund av nattens väder fick man skjuta upp starten på tävlingen med en timme. Jag vet inte ekaxt hur den timmen hjälpte för delar av banan som Sonen spelade på den dagen låg verkligen under vatten.

Jag och Dottern gick med den rundan. Det var riktigt tungt. 18 hål. Mycket vatten. Jättevarmt. Hög luftfuktighet. Men Sonen kastade i alla fall upp sig ett gäng planeringar från första dagen, så det var kul.

Efter spelad runda tog vi med barnen till Outback Steakhouse, ett ställe jag och Maken pratat upp rejält - tur att de levererade! ;-)




Jag och Dottern var såklart också tvungna att kolla på alla vackra träd! ♡


Dagens tävling gick tyvärr lite sämre. Asså, han spelade fortfarande under par och ökade sin totala score men tydligen tappade han momenten och förlorade några viktiga poäng idag. Han var både besviken och irriterad,.vilket jag kan förstå. Nu ikväll är han iväg och testar morgondagens bana, vilket jag hoppas ska hjälpa framför allt hans självförtroende.


Medan grabbarna var på banan idag drog jag och Dottern till Tulsa Zoo. Jag är inte odelat positiv till Zoo, eftersom jag inte vill bidra till dålig djurhållning och lidande för djur, men jag ville kolla hur det här stället var. Det var välskött och jag uppelevde det som att de jobbade med både artfrämjande projekt och utbildning. Men jag som lekman tyckte att vissa djur hade på tok för lite utrymme. Och med den här värmen behöver man nog också fundera på vilka arter som bör bo här.

Men vi hade i alla fall en fin dag, jag och Loppan.




Nu laddar vi om för runda fyra i morgon. På lördag är det sista dagen, med semifinal och final, och sen åker vi tillbaka till Boston på söndag. Vi räknar inte med någon final men vi hoppas på semifinal.

Håll nu ALLA tummar och tår!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: