============================================================

lördag 17 augusti 2024

♡ Fredagens ♡

Min lillebrors äldsta son fyllde hela 18 år på fredagen. Herregud vad tiden går?! Häromdagen fyllde en annan av barnens kusiner 20 år - nämen alltså vaffan?!

Eftersom det var vanlig arbetsdag för mig så kunde vi åka ut för firande först på sen-eftermiddagen. Och jag brukar ju säga att jag bor på landet. Men i förhållande till min lillebror skulle jag säga att jag är STADSBO.

De bor verkligen långt ut på landet. Har en åker ända uppe vid tomtgräns. Skog och hästhagar som grannar. Grusväg hem. De håller på med odling, motorcyklar och hästar. Och i dagarna hade bonden just spritt "folk-skit" på åkern så det luktade... ja... landet, så att säga.

De bor på landet på riktigt.

Lillebror bakade egen pizza och tillagade i den nya pizza-ugnen i det nybyggda uteköket. Det bjöds på jordgubbs- och marängtårta. Och på gården sprang flera av gästernas olika hundar runt och levde sitt allra bästa liv.

Fantastisk eftermiddag! ♡







Maken har jobbat nattpass och kommer därmed att sova länge i morgon lördag. Sonen ska upp till disc-golf-banan med resten av klubben och jobba med banorna. Och jag ska väl jobba lite. Har ju såklart mycket att stå som vanligt, men det har också strulat med datorn en del på sistone så nu när jag fått en ny så behöver jag fixa klart en del - nu när det äntligen  funkar igen.

Och på söndag kanske det blir match för Sonen. Beror på om han får tag i biljett. OM det blir match kanske jag och Lillasyster hakar på och hänger på Mall of Scandinavia igen. Vill helst inte att Sonen tar sig hem själv under derbyn. Det blir så jävla stökigt jämt och jag vill ju helst att han kommer hem i ett stycke så att säga. ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: