============================================================

tisdag 20 augusti 2024

☆ Status ☆

SÅ pendeltågstrafiken i Kungliga Hufvudstaden fortsätter att imponera!

Tydligen är problemet just nu "spårfel". I praktiken innebär det att en del av spåren är avstängda och tågen som normalt sett går där behöver nu trängas med andra tåg på redan överfulla spår för fjärrtrafik. Och i det läget går alltid fjärrtåg före pendeltåg.

Så ddt blir förseningar och inställda tåg.
Och inställda stationer.

Man går ut med meddelanden om att resenärer bör "se över alternativa resvägar, för det finns".

Så jag slog upp reseplaneraren och tog fram resväg härifrån och till Stockholm i morgon onsdag, utan pendeltåg.

Och jorå. Det går. Om man tar en buss nere från stationen 04.18 - den första för dagen för övrigt - och sen gör ett antal byten, så är man i stan 08.28. Perfekt! Drygt fyra timmar att ta sig till jobbet. Som hittat!

MEN!

Jag tror fan inte att det är så illa som apparna vill göra gällande. De VARNAR för problem men Maken har tagit sig både hem i morse och tillbaka till jobbet nu ikväll, utan problem. Så jag planerar för att ta mig in i morgon ändå.

Aldrig sluta hoppas!! 💪


Idag började Kidsen skolan igen.
Hon i nian. Han andra året på gymnasiet.
Herregud?!
HUR kan jag ha så stora barn?!
Det bara hände?! ♡


Ikväll kollade jag igenom en ny doku-serie på Netflix. Det är väl egentligen en ny "säsong" av det som gått under namnet "American Murder".

Första säsongen berör mordet på Shannan Watts och hennes barn (där blir man ju om möjligt ännu mer knäckt) och i den här nya säsongen handlar det om Laci Petersons försvinnande.

*  SPOILER *

Om man INTE känner till dessa historier sedan tidigare, och man vill se dem så att säga i blindo, så bör man sluta läsa nu.

Men annars.


Asså VAIHELVETTE är det för fel på dessa jävla snubbar som mördar sina fruar? OCH BARN?! Asså det är sån next level evil så jag blir mörkrädd på riktigt!

Så här: om du vill komma ur din relation - lämna/skilj dig! Mörda inte frun - OCH BARNEN?! Det är verkligen SÅ LÄTT att bara bryta i stället?! Jag förstår verkligen inte?!




Och: Inte alla män. Såklart.


Gotta Go! ♡

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: