============================================================

fredag 23 augusti 2024

♡ Äntligen Helg! ♡

Ja. Nu ska jag visserligen jobba en del i helgen. Men ändå. Heeeeeelg! ♡

Min fredag blev väl kanske inte riktigt som planerat. Sonen skall tävla i Norrköping i helgen, och tanken var att han skulle ta ledigt från skolan idag och sen ta tåget. Men han hann aldrig få svar på sin ledighetsansökan... Så han hittade en alternativ lösning där han skulle åka med en annan spelare när han slutat skolan  Men så gick det i kras också.

Och vad händer då? Vem är det som alltid kommer till undsättning? Eeeeeexakt. Mamma. Tänk på det, ungdomar! Hur jobbig hon än är den där Morsan. Det är också hon som kommer när ni ropar, och hon som står längst fram och krigar för er.

Aaaaaanyway. Så vid 13 hoppade vi in i bilen och drog  Två och en halv timma ungefär för att åka dit. Och sen två och en halv timma tillbaka igen. Vilken jävla avslutning på veckan...! Helt slut! Kaputt!


Jag har varit väldigt trött på sistone. Märkligt trött. Men jag tror att det handlar om att hösten är på ingång. Jag vet hur min kropp funkar. När hösten och mörkret börjar krypa på, så går min kropp in i nått jävla survival-mode. Jag orkar bara existera och jobba. Resten av tiden vill jag bara sova. Och jag vet att det bara är augusti så "höst" är kanske väl tilltaget. Men det börjar nu.



Och eftersom jag som sagt känner mig själv så vet jag också att snart kommer jag inte att orka med mina morgonpromenader och träningspass. Så jag kämpar som fan nu för att skapa både en rutin och typ ett "beroende". Det är ju aldrig bra med beroende men jag vill liksom ha den draghjälpen för att verkligen komma ut. Annars blir det ingenting av med nånting. Jag vill att jag ska VILJA ge mig ut. Inte behöva förlita mig på min goda karaktär och disciplin. För dessa VET jag att jag tappar under de här kommande mörka månaderna. Samma sak varje år.


Men NU ska jag i alla fall ÄNTLIGEN få sova! Och om allting klaffar i morgon ska jag ha sovmorgon, ta en morgonpromenad, jobba, handla och sen avsluta med Kräftskiva. ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: