============================================================

söndag 25 augusti 2024

♡ Lördagens ♡

Helt i enlighet med planerna tog jag igår sovmorgon till typ åtta och gav mig ut på en morgonpromenad. Lyssnade på en P3Doku som jag felaktigt trott att jag redan hade hört - om skogsbränderna sommaren 2018. Minns den sommaren starkt av två skäl. 1) Värmeböljan och 2) Amerikanarna var här och hälsade på. Och av dessa två är nästan hettan det som jag minns tydligast. Herregud vilken konstig sommar!

Efter promenad och lunch blev det några timmars jobb. Det är dags för det stora heldagsmötet för säsongen Vår/Sommar igen och det kräver alltid en hel del jobb i förväg.

Vid 17 skulle vi vara hos vänner på Kräftskiva. Dottern hade tänkt hänga kvar hemma men ändrade sig. Så vi fixade en Picadeli-sallad och lite dricka och så hakade hon på. Vännernas Kids (17 & 20) var också med så det blev bra.

Det blev en riktig kul kväll med kräftor för vissa, och räkbomb för andra (mig). Bubbel och babbel och skratt i mängder. Vi överlevde fyra omgångar Hitster, av vilka vi vann tre. ✌🏼 Cyklade hem genom byn i småregn, men vad gör det efter en sån sjukt bra kväll? ♡


Idah ska jag jobba lite till. Jag ska också veckohandla och planera upp veckan.

Ikväll ska Pappan åka och hämta Sonen efter genomfmed tävling. Fem timmar i bil ToR. Jag körde dit. Han får köra hem. Han är ändå ledig i morgon så han kan sova ikapp då. Själv ska jag ju upp 05.00 igen såatte... 😫

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: