============================================================

måndag 26 augusti 2024

♡ Dagens ♡

 ♡ ♡ ♡ Bröllopsdag ♡  ♡ ♡


Just den här dagen, för 18 år sen, gifte vi oss, jag och Maken. Det var en fin dag då, och det var en fin dag idag. Typisk sensommardag med sol och vackra färger.

Maken har varit ledig idag, och jag har varit inne i stan och jobbat. Som vanligt bjuckade pendeltågstrafiken på förseningar, men det rullade ändå på rätt bra, och jag var hemma vid 18-tiden.

Jag lagade en vansinnigt god lövbiffspasta och hällde upp bubbel. Maken fattade ingenting. Han hade missat totalt att det var bröllopsdag. Det är nog faktiskt första gången det hänt. Han brukar ha stenkoll.



Men men. Det blev en fin middag i alla fall, och efter maten drog jag med honom ut på vad han trodde skulle vara en "mysig kvällspromenad för att få lite frisk luft" men som de facto var en 5km PW i högt tempo.


Tack vare kvälkspromenad OCH det faktum att jag varit inne i stan idag gjorde att jag älgade på i över 10.000 steg idag.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

I morgon ska jag jobba hemma igen. Jag ska göra klart masterfien inför onsdagens stormöte och det är himla skönt att kunna sitta ostört då. För i morgon måste det verkligen bli klart.

När stormötet är klart måste jag färdigställa det sista på julibokslutet och rapportera det, och sen när det är gjort ska jag inte jobba en minut den kommande helgen. På lördag ska jag fixa här hemma, och på söndag kommer några kompisar hit och på fika.

Men nu - slå av!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: