============================================================

söndag 4 augusti 2024

♡ Helgens ♡

Så medan 17yo var iväg på Junior-SM i disc-golf så fick 14yo ha huset för sig själv igår kväll. Hon bjöd in till tjejkväll och jag och Maken drog ner på byn med ett par kompisar.

Vi gick och käkade supergod middag på lokala Greken, och sen köpte vi med oss efterrätt från lojala Hemköp och åkte hem till kompisarna och intog allt ute på deras baksida.


Maken hade för att tag sen fått tips om ett gott vin, eftersom han gillar Riesling, så den flarran kom fram igår.

Och så här: jag lyckades pressa ner två klunkar. Sen var det bra. Fy jävla fan vad illa! Asså så sött och sliskigt! Okej. Jag fattar. Det var ett Riesling. Men jag har faktiskt sänkt en och annan Riesling förut och det här var något i hästväg. Det var mer som ett dessertvin än ett vitt vin.

Så nej. Den där kommer inte köpas igen. Inte av mig i alla fall. Maken kanske köper igen. Han verkade inte alls bli illamående. Men igen - han är ju inte riktigt klok. Det vet vi ju.


I morgon börjar jag jobba igen. Fyra veckors semester har gått SÅ fort! Det här är första sommaren på sex år som jag faktiskt tagit ut full ledighet. Annars jobbar jag alltid 1-2 dgr/veckan även under ledigt. Men inte i år.

Redan innan jag gick på ledigt hade jag massiva problem med min dator. Den har inte tillräckligt med utrymme kvar vad det verkar. IT har haft den i omgångar men gissningsvis behöver jag en ny nu. Grejen är att innan ledigheten ballade den ur och stängde ner framför allt mailen pga för lite utrymme. Ett mail att ladda ner - tvärnit.

Undrar hur det kommer att gå i morgon? Jag menar, det ligger något fler mail än ett och väntar i webmailen....


746. Sjuhundrafyrtiosex?!

Det kommer att bli en massiv krasch. Episk. Jag kanske borde sända öppnandet av datorn live på nätet?

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: