============================================================

måndag 5 augusti 2024

♡ Rivstart HT-2024 ♡



Jaha då var man igång med höstterminen 2024 nu då! Inledde dagen med en promenad i morgondimman och sen var det bara att köra på.

746 mail lästes med visst bekymmer in, och sen har jag bara köttat på. Hela dagen. Fått massor gjort men såklart är det väldigt mycket kvar innan jag känner mig "ikapp" efter semestern. Otroligt skönt att ha haft någon som täckt upp under min ledighet! Jag känner liksom att jag kan starta upp i lagom takt nu och inte stressa ihjäl mig.

Maken börjar också idag, och inleder med kvällspass idag och i morgon, ledigt två dagar, och sen natt i helgen. Snacka om rivstart...


Sen jag kommit hem från USA, där jag ju också blev AC/växlings-förkyld, har jag haft en jävla märklig rethosta. Jag går och småhostar och känner mig nästan lite skakis ibland. Som att jag liksom inte får tillräckligt med syre. Jättekonstigt. Har inte tungt att andas eller så utan bara att jag liksom är "trött i luftrören". Undrar vad det kan vara...? Håller det i sig får jag väl kolla upp det men... asså... jag har inte jättestort förtroende för vården faktiskt. Inte med sånt här. Vad man än går till primärvården med så är det "Avvakta, Vila, Ta Alvedon..." så varför ens anstränga sig?


Aja. Första arbetsdagen är över. Jag är helt slut. Och ikväll tänker jag somna tidigt.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: