============================================================

lördag 10 augusti 2024

♡ Veckans ♡

Första arbetsveckan avslutad. ✌🏼 Förutom slit med en dator som behöver pensioneras så tycker jag ändå att det gått över förväntan. Visst. Man blir snabbt påmind om de där sakerna som irriterade en innan semestern kom, men just nu känner jag mig ändå laddad och redo att ta mig an hösten.

Jag har jobbat hemifrån hela veckan men på måndag börjar tågen gå normalt igen - vad nu det egentligen innebär - så då tänkte jag åka in.


Första veckan är det alltid lätt att hålla löften om att man ska motionera. Samma nu. Tre morgnar av fem har jag kommit upp och ut tidigt. Måndag, tisdag och torsdag. När hösten och mörkret kommer blir det svårare. Jag vet det. Men jag ska försöka.


I veckan har jag och Dottern plöjt en Netflix-serie som hon verkligen väntat på och längtat efter:



Den var faktiskt riktigt bra! Sex avsnitt totalt så vi rev väl av den på två, tre kvällar bara. Vi försökte som man alltid gör att lösa gåtan och jag kan utan att skryta säga att vi relativt snabbt ringade in the usual suspects. Men vi löste det inte helt och hållet med alla detaljer innan upplösningen kom. Bra!

Annars har vi i veckan också fått veta att Svtplay i sommar släppt fyra nya avsnitt av sommarens ABSOLUT viktigaste program:


Det ÄR fan inte sommar på riktigt utan Barnaby! Jag skiter i att jag låter ett HUNDRA år gammal - det ska vara Midsomer Murders på sommaren. Punkt!


Efter avslutat jobb fredag hade vi bestämt att vi skulle fira Sonens födelsedag. Eftersom vi var i USA när han faktiskt fyllde år så ville vi fira lite hemma med familj och släkt. Det slutade som vanligt med att de flesta ändå inte kunde... Men Bästa Morfar och hans Käresta kom. Liksom Svägerskan. Så mysigt! Vi grillade hamburgare till middag och åt Daimtårta till efterrätt.


Maken jobbar natt nu i helgen så han drog iväg vid halv åtta. Hans kollega och parhäst - de jobbar varje pass två och två - har semester just nu så Maken sitter själv. Så jävla tråååååkigt?! Visst. Kollegan satt själv när vi var i USA så det är ju inget konstigt egentligen. Men själv på NATPASS?! Näfyfan...

Tur ändå att jag och Kidsen såg fredagskvällens skräckfilm själva, utan Maken. För jag kan GARANTERA att nattpasset hade varit fan så mycket jobbigare att köra själv efter att ha kollat in den här jäveln:



I morgon Lördag ska jag och Dottern besöka en butik med konståkningsutrustning inne i Kungliga Hufvudstaden.

Det är snart dags för terminsstart och Dottern behöver nu lite mer stabila och ändamålsenliga skridskor. Så vi hoppas vi hittar något som helst inte kostar mig en halv årslön och min förstfödde. 🤞


Gonatt! ♡


Trollhår! 😅
Asså - sova med inbakad fläta.
Vilken jävla grej!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: