============================================================

söndag 11 augusti 2024

♡ Helgens ♡

Ja asså helgerna går ju jävligt fort när man har saker att göra hela tiden. Så är det ju.

Igår lördag åkte jag och Dottern in till Kungliga Hufvudstaden för att besöka Teijas Skateshop. Det är dags för terminsstart i konståkningen och som en tidig födelsedagspresent skulle vi köpa riktiga konståknings-skridskor. Då åker man till proffs.




När vi spenderat nog med både tid och pengar promenerade vi genom stan till Hard Rock Café där vi intog lite lunch. Dottern visste inte riktigt vad hon ville ha så hon tog in en sample-platter från förrättsmenyn. Tänkte väl att även om det i och för sig är för att dela så är det ju en förrätt. Hur mycket kan det va liksom?

Mycket, visade det sig.



Vi gjorde som vi vant oss vid i USA - vi bad om en låda och tog med resterna hem. 😅


På kvällen drog Pappan till nattskiftet igen och jag, och lite senare även Dottern, cyklade bort till grannområdet till en kompis.

Vi morsor drack lite vin och pratade om livet, karlar och världens sanningar. Otroligt trevligt och faktiskt välbehövligt.



Idag var det i stället dags att dra till Solna och Mall of Scandinavia. Jag hade lovat Sonen skjuts till AIK:s match - eftersom tågen inte går - men kände inte att jag ville åka fram och tillbaka i omgångar. Så jag bad Dottern att ta med sig en kompis, så hängde vi i gallerian medan han var på match. Supersmidigt!

Tjejerna shoppade själva och jag gick mest runt. Runt, runt, runt. Jag handlade nån liten grej, men mest gick jag. Kom upp i över 10.000 steg idag PLÄTTLÄTT tack vare det. 😅

Nu sitter tjejerna ute i ett nedsläckt vardagsrum och kollar på "Heredetary" som ju vi såg häromdagen. Kompisen ville GÄRNA se den, och Dottern ser den gärna igen så varför inte?

Jag ska in till kontoret i morgon. Kicka igång höstterminen på riktigt! 💪 Jag har förberett luncher. Jag har planerat kläder. Och jag har dessutom sett till att börja ladda kroppen inför hösten och vintern redan nu!



Jag är verkligen super, super, superkänslig för mörkret och varje höst blir det värre. Jag blir sjukligt trött, mosig i skallen och får liksom kämpa bara för att få ihop vardagen. Förra året glömde jag liksom bort extra D-vitaminer och det blev värre än nånsin. Så jag HOPPAS att det i alla fall ska bli bättre i år. Även om det fortfarande kommer att vara tufft.

Nu kör vi hösttermin 2024!!!! 💪

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: