============================================================

måndag 12 augusti 2024

♡ Rivstart ♡

Sååååå

Idag var det dags att återse kontoret igen. Jag var inne strax efter Midsommar tror jag, och sen slutade tågen att gå. Jag jobbade klart hemifrån inför semestern, och när jag kom tillbaka i tjänst efter ledigt jobbade jag hemma igen. Men natten till idag började tågen att rulla igen.

Or so they would have you believe...

Tåget var såklart försenat. Just idag på grund av växelfel, men senare under morgonen kunde man också se felkoden "vagnbrist".

Eftersom jag dessutom försovit mig - japp - så var jag stressad ändå och blev väl något irriterad, kan vi väl säga.

Jag vaknar alltid flera gånger per natt och varje gång kollar jag vad klockan är. Likadant i natt. Och så plötsligt när jag kollade så var klockan 0541?! WHAAAAT?! Alarmet var stället på 0500. Jag dubbel och trippelkollade. Men nä. "Missat alarm" sa telefonen.

I HELVETE HELLER säger jag.

Hur som. Kom upp och iväg, något senare än planerat, och så var tåget f*king försenat?! Men inte nog med det - när vi väntat ett tag kom nytt besked: tåget inställt!

Men visst. Ny termin. Utvilad. Laddad. Nooooo problem. Det är lugnt. Och jag kom ju fram. Till slut.

Väl på kontoret jobbade jag på så gott jag kunde. Men det var nästan helt kört. Datorn orkar inte ha mailen igång. Orkar inte öppna ens de enklaste dokumenten, och glöm att spara dokument!

Jag fick call time of death på datorn till slut. Trist. Den har tjänat mig väl, men nu var det dags. Ny dator är beställd och ska komma i morgon. Så nu måste jag sätta av tid att få ordning på och strukturera upp den. Det är tid jag inte alls har just nu när jag ska få in julisiffror och ta fram hela inköpsunderlaget för SS25. Men å andra sidan kan jag inte göra något av det där utan en ny dator. Så. Bara att bita ihop. Och hålla ihop.



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: