============================================================

torsdag 12 september 2024

☆ Hoppla! ☆

För säkert två år sen var jag på Hööks och handlade ridgrejer till Dottern. Jag handlar själv gärna varma kläder just i ridsportsbutiker för är det nånstans det alltid är svinkallt så är det fan i stall. Så de vet vad de pysslar med. Min långa stall-jacka som jag i stället har som vanlig vinterjacka är köpt på Hööks, t ex. Bästa köpet!

Hur som. Vi var där. Och de hade REA. Och då hittade jag ett par schysta typ "arbetsbyxor". De var svinbilliga - tror jag gav kanske 50 spänn. Max 100 i alla fall. Provade dem aldrig i butiken utan tog bara de största jag kunde hitta.

Hemma märkte jag att de satt tajt. Inte alls skönt. Kunde knappt stänga dem och sitta ner var HELT kört. Så de har hängt i hallen sen dess. Jag har provat dem ett par gånger till. Sist fick jag inte ens igen dem. Jävla skit. Gav upp.

Men så idag.



YES!!!

Jag blev så jävla glad! De inte bara passade - det var till och med plats kvar i midjan när jag stängde dem! Och sitta - inga problem!

Jag har tappat ungefär 10 kg över sommaren. Helt medvetet, vill jag tillägga. Jag har massor kvar att tappa innan jag ens närmar mig min forna glans, och jag vet inte om jag ens behöver eller vill tillbaka dit. Men jag vill må bra igen. Så jag traskar på ett tag till så hoppas vi att det funkar. Mitt problem har aldrig varit att tappa vikt - det gör jag lika enkelt som att gå upp i vikt. Mitt problem är snarare att hålla vikten borta, när jag väl tappat den.

Jag har valt den på pappret rätt enkla metoden "kaloriminus". Dvs jag försöker se till att jag i alla fall veckovis - varje dag kan bli svårt - stoppar i mig färre kalorier än vad jag gör av med. Det låter lätt men är lite knepigt att få till ibland. Men jag lär mig.

Heja Mej!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
 

Inga kommentarer: