============================================================

fredag 20 september 2024

♡ Lately ♡

♡ Hösten är här! ♡

Nu är det alltså torgvantar, fårskinnstofflor och ullfilt som gäller på hemmakontoret.

I alla fall var det så illa idag.

I övriga huset var det varmt och skönt. Ute nåddes väl sisådär 21 grader idag. Men jag satt med iskalla, på gränsen till blåa, fingrar och försökte mitt bästa att använda ett tangentbord.

Under den gångna veckan har jag bland annat varit i skolan på utvecklingssamtal med Dottern. Hon började nian efter sommaren, och det är mycket gymnasieprat just nu. Det är ju himla synd att

a) skolan inte har någon SYV som kan hjälpa och guida ungdomarna i detta och

b) hela gymnasiesystemet är så sjukt krångligt nuförtiden

När jag gick i nian sökte i princip alla ungdomar i byn till samma gymnasieskola - i grannstaden - och jag vågar påstå att nära nog alla kom in på i alla fall någonting. Även de som hade både ettor och tvåor kom in. Kanske inte på natur. Men de blev inte utestängda från gymnasiet. Så är det nästan idag. Vet att jag låter ASGAMMAL men saknar verkligen "den gamla goda tiden" ibland. Vissa saker var ändå rätt bra, får man säga.


Häromdagen noterade jag också att P3 skrivit ihop en topp-100 över VÄRLDENS BÄSTA LÅTAR GENOM TIDERNA och jag blev fan helt förvirrad?



Jag förstår såklart att alla är olika och att smaken är som baken men... Whaaaaa....?!

Bohemian Rhapsody fanns i och för sig med. Men längre ned. Beatles hittade jag ingenstans och hur kan "Hotel California" INTE vara i alla fall topp-fem??? Och visst, Robyn är bra. Men inte bäst-genom-tiderna-bra. Faktiskt.


Igår var vi iväg och köpte en moped-bil. Sonen kör ju mest moppe men det är ju inte topp-bra på vintern. Och om nu Dottern tar kort efter årsskiftet så behövs ett åkdon. Sonen tar förhoppningsvis körkort för bil i sommar så efter det lär han inte vilja köra något annat. 😅

Jag hade inte planerat att göra några stora inköp nu såhär efter USA-sommaren. Men nu råkade det dyka upp en bil och tajmingen stämde. Så vi slog till.



I helgen ska Pappan jobba natt. Det innebär att jag kommer att vara begränsad i mina möjligheter att röja i huset. Tyvärr. Det finns massor att göra. Men han måste ju få sova. Och inte för att vara sån men ALLT det där som jag behöver röja - ja det försvinner ju inte. Det finns kvar. Tills jag kan ta det. Eller tills jag dör. Vilket som nu råkar infalla först.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: