============================================================

onsdag 18 september 2024

♡ Tidens Tand osv ♡

Idag är det sju år sedan jag opererade mig.



Jag hade varit sjuk i alla fall i fyra/fem år. Det är lite oklart för sannolikt hade jag gått med sjukdomen ett tag. Symptomen vid primär hyperparatyrioidism är ofta rejält diffusa och man är länge sjuk. I mitt fall hittade man problemet av en slump när man utredde min mage. Sen gick jag på olika kontroller i flera år innan det dök upp en operationstid.

Sen tog det knappt fem år innan en jävligt obehaglig och smärtsam påminnelse om sjukdomen kom. Jag fick njurstensanfall i juli 2022. Jag visste inte att jag hade njurstenar, men efter röntgen konstaterades att jag har en sten på vänster sida, och en stor sten på höger sida. Anfallet hade kommit när en bit lossnat på vänster sida. Jag har fortfarande kvar stenarna man hittade på röntgen. Ibland blir jag orolig att de ska börja bråka. Det där var ingenting jag önskar uppleva igen!

Svårt att förstå att Det gått 7 år.
Tiden går.

'********************

Inga kommentarer: