============================================================

måndag 29 augusti 2016

Måndag igen då!

God Morgon!

Idag var det minsann rejält ruskväder! Tolv grader och ösregn. Och det är visst prognosen för resten av den här dagen, så det är bara att bunkra upp med massor av varmt te, tända ljus och bra musik, sen är det bara att kliva in i jobb-grottan och hoppas att man överlever dagen.

Idag har jag för övrigt ny klänning på mig! Och läppstift! Herregud... de kommer inte att känna igen mig idag, mina kollegor... ;-)

Igår kväll blev det som sagt en PW med inslag av löpning före släktmiddagen hos Svägerskan. Det blev totalt 6,95 km och jag sprang de första 2,5. Det var den delen som gick på grusväg. Sen var det asfalt, och jag ville skona mina ben, kan man säga. Men det var himla skönt att det blev av måste jag säga. Det blir lättare och lättare att krypa upp i soffan i stället nu när hösten kommer. Jag tvivlar på att jag orkar upprätthålla träningsfrekvensen när September tittar fram. Men vi får se. Jag ska verkligen försöka!

Och middagen hos Svägerskan var såklart jättetrevlig och väldigt god. Grillat och potatisgratäng. Klassiskt och gott.


I morgon åker Svärmor hem till Tyskland igen. Det ska bli skönt. Jomen, det är klart att det ska bli skönt att få tillbaka huset och rutinerna, så är det ju. Det är jobbigt att ha någon inneboende i två veckor. Men självklart kommer vi att sakna henne när hon åker. Så är det ju. Men hon kommer väl tillbaka till jul får vi anta. :-)

Men nu är det jobbe, jobbe som gäller. Det blev lite kass i förra veckan när jag tappade en halv dag på grund av magen och sen när jag vobbade i fredags så fick ju effektiviteten en törn. Så nu kör vi!

God Morgon!

Inga kommentarer: