============================================================

måndag 13 februari 2017

Ny vecka, nya krämpor


God Måndag!

Som ni ser - inte på kontoret idag.
Nej, det blev VAB för mig.
Sonen är sjuk. Vi har läkartid klockan 10.00, så förhoppningsvis är han snart tillbaka i skolan igen.
Han har åkt på svinkoppor, vilket i sig inte är någon jättestor grej kanske.
Det är bara det att han får det flera gånger per år, och han behöver någon starkare behandling än alsolsprit och bakteriedödande salva när skiten kommer. Just nu har han så ont att han inte kan äta. Och han har svårt att prata. Så... nej, ingen vanlig släng av svinkoppor. Så nej, ingen skola.

Nästa vecka har barnen sportlov. De ska få vara lediga. Vem som blir hemma - jag eller Maken - är inte bestämt ännu. Det får vi bestämma under veckan.
Vi har inte jättemånga planer ännu, men Dottern ska få lite extra ridlektioner tänkte jag, och så lär det väl bli en hel del Pókemon-jagande skulle jag tro. 😜

Och i morgon är det Alla Hjärtans Dag!





Vi brukar inte fira så jättemycket, men Gubben kommer oftast hem med blommor.
Jag brukar laga extra god middag, det blir någon hjärte-dekorerad dessert och så myser vi bara tillsammans. Så blir det nog i år också.

Men för nu blir det till att masa oss iväg till doktorn då.
Håll tummarna för snabb bättring, är ni snälla!

Inga kommentarer: