============================================================

onsdag 13 september 2017

Dagens

God Onsdag!

Tillbringade morgonen och förmiddagen på Stora Sjukhuset för inskrivning inför operation.


Jag fick lämna blodprover och träffa sköterskor och narkosläkare. Man tog blodtryck och temp och gick igenom allting som ska hända. Det är en bra procedur. Det känns tryggt. Och samtidigt är jag LIVRÄDD...!

Men hörrni - när hon tog blodprovet så tyckte jag att det gjorde onödigt ont. Jag som ändå är rätt van med stick i armen brukar liksom inte känna av det speciellt mycket. Och sen har jag haft ont i armvecket sedan dess. Inte så det brukar vara direkt. Men så tog jag bort plåstret nyss, och... ja... man kan nog säga att jag tror att jag EVENTUELLT hittat förklaringen...


Shit alltså - hon måste ju ha slitit sönder hela blodkärlet...! 😂

Ikväll är det ju fotbollsträning igen, och mina planer är att springa. Men jag vet inte... jag är väldigt trött i hela kroppen nu. Allting värker, känns det som. Kanske borde jag ta det lugnt...? Eller...?

Just det - det är ju onsdag idag, och då hade jag ny invägning igen. Tre veckor har jag kört min kaloriräkningsapp nu, och jag är duktig på att fylla i den tycker jag. Utom när vi är ute och far och flänger. Som på helgerna. Då har jag inte så bra koll på vad allting innehåller, så... Det blir lite som det blir då... Men jag hade tappat lite till den här veckan, så jag ligger nu på -2,8 kg på tre veckor. Det får man nog vara ganska nöjd med ändå. Planen är ju 0,5 kg/vecka, så jag ligger ju före planen, men jag är lite rädd att det börjar plana ut redan... Jag äter rätt lite som det är, och ska jag behöva dra ner ännu mer blir jag nog HÄXAN SURTANT snart... 😈

Men nu ska jag åka hem faktiskt. Packa ihop en massa jobb och dra hem. Sen kommer jag inte tillbaka till kontoret förrän om en dryg vecka alltså. Hjälp... känns konstigt...!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: