============================================================

måndag 25 juni 2018

Sommarpratarna

Nu är äntligen säsongen igång igen!
Sommarpratarna!

Jag lyssnar inte på alla - har inte ens ambitionen att lyssna på alla - men jag lyssnar på så många som möjligt i alla fall. Man hittar alltid någon intressant historia, och det är skön sommarlyssning.

Idag lyssnade jag först på Claes Månsson, och sen på Bianca Ingrosso.

Claes Månssons prat var bra. Känslosamt emellanåt, men det var ju det som var det bästa. När rösten blev grötig och "stockade sig" när han pratade om sina barn, t ex. Fint.

Bianca Ingrosso är ju en person som många gärna har åsikter om. Jag har nog haft lite varierande åsikter om hela Wahlgren-familjen, men överlag är de ganska positiva. Däremot kan jag stå för att Bianca verkar vara både bortskämd och lite korkad ibland. MEN - man ska komma ihåg att det är TV/media och de vinklar hej vilt för sin egen vinnings skull, så man måste vara lite sparsam med att dra några höga växlar!

Bianca pratade mycket om sin barndom. Om hur det var att växa upp i en kändisfamilj, och kanske framför allt, att som barn gå igenom sina föräldrars skilsmässa och sin familjs uppbrott i offentligheten.

Och herregud...! Jag ville liksom bara ropa till det lilla barnet Bianca: "Kom hit, vännen! Jag ska trösta dig!"

Jag är ju skilsmässobarn själv, och jag förstår vad hon pratar om. Mina föräldrar valde tack och lov en relativt lugn och sansad väg ut ur sitt kraschade äktenskap. De kom överens om att aldrig bråka inför oss barn - även om vi visst kände av spänningen i luften - och att de aldrig skulle "prata ner" den andra föräldern inför oss barn. Och det höll de stenhårt på. Men det är inte alla som har den turen. Det är inte alla som har föräldrar som orkar med att göra så. Alla är sårade, alla mår dåligt, och det är inte så himla lätt att vara diplomatisk i de lägena. Jag inser att jag och min bror ändå hade det väldigt bra, mitt i all skit.

Jag vill i alla fall säga att det är ett väldigt bra sommarprat - mycket bättre än jag hade förväntat mig - - och jag kan inte rekommendera att ni lyssnar medan ni jobbar. Det finns en risk att chefen ser att ni måste torka en tår lite då och då...

KRAM!


Bild från SVT.se

Inga kommentarer: