============================================================

fredag 19 juli 2019

Semester2019 - spontanmiddag och sommarkvällar

Jag har svårt att få någon riktig semester-feeling tyvärr. Jag har jobbat för mycket, och har för mycket som snurrar för att känna att det är semester. Även om jag såklart har ledigt. Mycket ledigt. Men att hela tiden ha halva hjärnan på jobb gör det svårt att slappna av.

Men snart åker vi till Spanien, och då kommer jag att vara HELT utloggad. Från allt. Det tror jag blir bra för mig.

Idag blev det en spontan grillkväll här hemma med vänner. Det blev riktigt mysigt!



Och som vanligt skulle jag förbereda en maskin med tvätt innan jag kröp till kojs, så jag gick in i tvättstugan och fixade med det när gästerna gått hem och övriga famuljen gått och lagt sig.

Jag har köpt en sån där MEGA-förpackning med tvättmedel för typ 267 tvättar eller något sånt, så den kartongen står på golvet i tvättstugan. Ja, ställer jag den på hyllan lär hyllan ramla ner... om man säger så...

Så när jag står där och ska lägga i tvättnedel i maskinen upptäcker jag att det är vatten på golvet. Inte mycket. Men tillräckligt. Och NATURLIGTVIS står tvättmedelslådan i vattnet. Och NATURLIGTVIS går botten ur lådan...!

Tvättmedel över heeeeela golvet!

Som att jag inte har nog att göra alltså... 😂

Nu gick det mesta är tvättmedlet att rädda, men ändå sjukt irriterande klockan 23.46 när man bara vill gå och lägga sig liksom...

Nu ska jag i alla fall försöka sova. Natten till idag var helt sjuk. Först svettades jag när jag låg under täcket, men så fort jag stoppade ut en fot utanför täcket blev jag helt stelfrusen i stället! Vad ÄR det här ens för sommarväder?! 😂

I morgon blir det tvätt och ärenden och förberedelser inför Spanien. Dessutom hämtar vi Svärmor som kommer och ska bo här medan vi är borta. Skönt med både hus- och kattvakt! 😍

God Natt!

❤💜🧡💛💚💙


Inga kommentarer: