============================================================

torsdag 14 november 2019

Alltså... kan vi bara... prata lite om det här?!

Jag jobbar ju sedan ungefär 1,5 år tillbaka i klädbranchen. Jag skulle inte säga att vi är i modebranschen, egentligen, eftersom det vi pysslar med är mer BAS-kläder än trender.

Men när man jobbar med kläder - eller fääääschion if you will - så får man ofta diverse modemagasin till kontoret.

Man kan också, ibland, få lite mer speciella alster. Som mer är en form av kataloger för branchfolk, där man kan upptäcka nya modeller, nya fotografer, nya stylister... Lite som en reklamkampanj för de olika proffessionerna.

Vi fick en sån katalog idag.

Och nu är ju jag verkligen ingen fashionista. Jag är heller inte modell, talangscout eller ens rätt målgrupp för någonting av det här, men...

Snälla ge Kärringen rätt här nu!

Det här är alltså tre exempel på uppslag i den här katalogen. Och jag vill bara skrika!!


1. Bilden som LÄTT hade blivit Canons topp-val när digitalkameran lanserades "med delete-funktion och allt":


2. Snälla kan vi bara sluta använda manliga modeller som ÄR eller i alla fall SER UT som BARN, när det uppenbarligen inte alls är fråga om en fotografering för BARN:


3. And don't even get me started on the jävla seriemördar-look:


Det händer visserligen oftare och oftare att jag känner mig gammal och sådär, men DET HÄR får en ju att känna sig som att ena foten redan är väl cementerad i graven...!

Alltså... vad ÄR det här ens för dumheter?!?

Mvh,

Skitsvårt Lastgammal

👵👵👵👵👵

Inga kommentarer: