============================================================

tisdag 19 november 2019

Tjuvstart och boktips


Jag hade lite tid att döda innan jag kom med tåget hem idag - förseningar och strul - så jag gick in på närmaste Coop och köpte med mig lite fika. Jule-fika. ❤🎅🤶

Jomen man MÅSTE få göra det! Jag skiter i att det är 1,5 vecka kvar till Första Advent, jag vill komma i julstämning NU! Langa hit lite snö bara så kör vi!!

❄❄❄❄❄

En sak jag kom att tänka på idag är att jag är ju orimligt trött just nu. Det kan såklart vara hösten, mörkret, tidiga morgnar, dålig sömn... Men det slog mig att så här trött som jag är nu, svårt-att-tänka-klart-trött, har jag inte varit sedan innan jag opererade mig... Hoppas att inte skiten är tillbaka...?

Nu ska jag lyssna på lite bok och somna. Har nog börjat på fem ljudböcker den senaste veckan, men ingen har riktigt fastnat. Förrän nu. Den här fick jag tips om från en kompis:


Den är bra! Gillar också Anna-Maria Käll som läser den... 😊 Den handlar om Ella, en kvinna som råkar höra ett samtal mellan  två tonårstjejer på ett tåg till London. Snart har två killar tagit kontakt med tjejerna och det kommer fram att killarna just släppts ur fängelset. Ska Ella säga något? Ingripa?

Hon väljer att inte göra det. Och kort efter tågresan försvinner en av tjejerna spårlöst i London. Ella brottas med sitt samvete, och med en främling som skickar anonyma hotbrev till henne.

Spännande!

God Natt!

😴❤😴❤😴❤

Inga kommentarer: