============================================================

onsdag 12 augusti 2020

Dag 26: Vi ger oss ut!

Alltså... missförstå mig rätt - att åka och shoppa med min dotter är supermysigt! Något jag verkligen uppskattar. Vad jag däremot INTE uppskattar är den enorma trötthet som kommer av att shoppa i Corona-tider. Det var inte suuuuuuper-mycket folk, men det var tillräckligt många som inte verkade bry sig om att hålla avstånd för att vi skulle bli rätt trötta...

Men vi hittade lite nya kläder och till slut även skor. SOM jag hatar att kolla på skor...! Okej. Nu var det inte till mig själv, så nu var det ju ändå uthärdligt, men ändå...!

Innan shoppingrundan var vi och klippte av Dottern en hel del hår. Så himla fint det blev! ♡

När vi kom hem var det bara att packa picknick-korgen igen - dags för middag på stranden! Och som vanligt var det jag och barnen som badade... 😂

I övrigt har jag lyckats glömma att köpa skavsårsplåster - det ENDA jag skulle köpa till mig själv idag - så jag får lappa ihop hälen med vänliga plåster i morgon. För nu har det gått två dagar utan att jag varit ute och promenerat, och det känns i hela kroppen. Och själen! Jag måste uuuuuut! 😂

Snart är semestern slut också. Måndag är det dags igen. Jag har i och för sig jobbat en del under de här veckorna redan, så jag är inte HELT lost. Har hyfsad koll på läget skulle jag säga.

Ikväll, eller snarare i natt, ska vi kolla upp mot stjärnhimlen och se stjärnfall. Vi såg en del i går natt, men nu i natt ska det visst vara ännu mer! Det är meteorregnet Perseiderna som passerar. Gå ut och titta om ni kan!

☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: