============================================================

måndag 28 september 2020

Sida upp och sida ner och sida upp och...

 


Så här ligger jag nästan varje kväll. Med Nextory på plattan och barnen skavfötters i gästsängen. Trots att de är 13 och 11 år gillar de att jag läser högt för dem. Och jag ÄLSKAR att jag fortfarande får göra det! Jag fattar att det kommer att ta slut en dag - snart troligen - så jag tänker njuta varje tillfälle som ges! Det är typ min absoluta favoritstund på dagen!

Just nu är vi inne på sista boken i serien om "Percy Jackson". Det är kul att damma av kunskaperna i grekisk mytologi, och att plocka upp lite nytt. Inbillar mig att barnen kan ha i alla fall lite nytta av det i skolan sen, när de läser om det.

Frågan är bara - vad ska vi läsa härnäst?

Vi har läst alla Harry Potter. Alla Dexter Olsson. Alla Hunger Games.

Vi har läst ET, Bröderna Lejonhjärta, Ronja, Mio min Mio. Oliver Twist. Den oändliga historien. Mary Poppins.

Barnen har själva läst böckerna i "Rum 213"-serien i skolan.

De vill INTE höra "Twilight" och jag vägrar på ren princip att läsa "Sagan om Ringen"-böckerna. 

Tips mottages alltså tacksamt. Som ni förstår.

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: