============================================================

torsdag 26 november 2020

Dagens

Jahaja... så idag har jag varit tillbaka till Kungliga Hufvudstaden för en snabb visit.

Jag har träffat mina kollegor över en lunch. En kollega slutar och vi ville säga Hej Då på ett bra sätt. Det är en otroligt omtyckt tjej som vi kommer att sakna jättemycket.... 😭

Eftersom det kändes sådär att åka in igen så valde jag att i alla fall skippa tåg, och tog därför bilen. Jag hatar att köra bil i, och försöka hitta parkeringsplats i, Stockholm. HATAR! Men vad gör man...? Så... ja... bilen fick det bli. Jag offrade en halv förmögenhet och stod i P-hus... 😂

Jag hade lite tid att strosa lugnt till restaurangen, och när det råder pandemi och restriktioner så är stan faktiskt ganska lugn. Inte jättemycket folk ute. Och Gamla Stan var nästan tom på turister.



Vi gick på klassiska Österlånggatan 17 och käkade. Jag tog paradrätten - kalvfärsbullar - och avrundade med havrelatte och något som de kallade för - och jag kan inte nog understryka vilken otrolig stretch av ordet det är i det här fallet - smulpaj.


Som ni ser rör det sig alltså om uppvärmda bär toppade med smulor. Gott, absolut! Men någon paj är det banne mig ENTE!

När jag sen skulle köra hem lyckades jag ta fel fil i tunneln ut ur stan, och hamnade på motorvägen mot Norrtälje - vilket är åt helvete fel - så jag kom hem med andan i halsen och fick byta om till stallet i raketfart. Och för att toppa det hela lyckades jag köra ner hela vänster fot - med tillhörande sko - i en vattenfylld grop ute i stallet. Vattnet var ICKE rent. Och det var ICKE varmt.

Såatte... ja... det är prima liv hära...!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Nu ska jag ta hand om tvätt, läsa för barn, duscha bort stall, städa kök, ta emot leverans och sen någon gång, komma i säng. Idag nere i sovrummet igen. Så får vi se hur det går...

Hepp!


Inga kommentarer: