============================================================

onsdag 25 november 2020

Kvällskvist-tankar

 
Sakta, sakta, sakta - men förhoppningsvis ändå säkert - blir ryggen, nacken och skallen bättre igen.

Idag har jag inte knaprat smärtmedicin som en besatt, och jag har inte suttit med värmefilten på max över nacken heller.

Jag är inte bra - gudarna ska veta att jag är helt slut nu - men jag ser ljuset i tunneln! :-)

**********

Jag börjar närma mig slutet på julklappsinköpen också! Så himla najs att vara ute i god tid! I år har jag också fixat julisar från Bästa Morfar till barnen, eftersom vi inte kommer att kunna ses någonting på länge.

Tänk om Svininfluensan hade blivit som Covid19! Då, för 10 år sen, hade vi aldrig kunnat jobba hemifrån i den utsträckning vi gör nu. Inte kunnat handla i princip allt vi behöver via nätet och få det hemlevererat som vi kan nu. Inte kunnat köra skola på distans som vi gjorde under våren. Lite jävla tur i oturen ändå, att den här skiten slog till när vi i alla fall har lite bättre förutsättningar att hantera den.

Men hörrni - vilket snack det är om vaccinet! Hela nätet surrar! När kommer det? Kommer det att funka? Vem får först? När får vi komma tillbaka till ett normalt liv?

Många är olyckskorparna som menar att det här absolut är det nya nu. För all framtid. Isolering, nedstängning och kaos. Det tycks som att det är samma muntergökar som också vägrar att ta vaccinet när det kommer. Visst, jag har full förståelse för rädslan för biverkningar - herregud, vi har väl alla Svininfluensan och Narkolepsin i färskt minne - men helt ärligt, vad har vi för alternativ? Vill alla fortsätta leva så här? Inlåsta? Socialt distanserade? Men en skenande arbetslöshet och en kraschad samhällsekonomi? Där A-kassepengarna inte räcker till, för att det är för lite medborgare som jobbar. Där människor får lämna hus och hem? Med en vård som går sönder och där vi inte kan få någon annan hjälp än Covid19 hjälp, för att allt annat måste pausa och stå tillbaka?

Nämen hjälp mig att förstå här - om de här vaccinmotståndarna tänker sig att man INTE vill fortsätta leva så här (jag har ärligt talat svårt att förstå att NÅGON skulle vilja det); exakt HUR har de då tänkt att vi ska kunna göra det, om vi inte tar vaccin?

Igen - jag FATTAR rädslan och oron för ett vaccin som tagits fram på rekordtid - jag är själv jätteorolig för biverkningar och problem - men det känns lite som att vi sitter lite i en rävsax här. Vi har två vägar att gå - vaccin eller inte vaccin - och ingen av dem är ju inbjudande. Men vi måste välja en väg. Och jag tror att vaccin är den enda vägen vi kan gå.

Men nu jäklar måste den här kärringen sova!

Ta hand om er!


**********

Inga kommentarer: