============================================================

tisdag 24 november 2020

FYI: Jag har en skitdag

Idag, när barnen hade kommit iväg till skolan och jag var ensam hemma igen så kom tårarna. Jag har försökt att inte släppa fram dem, av rädsla för att de helt enkelt inte ska sluta rinna. Men jag orkade inte idag.

Ja, jag har ont i nacken och huvudet.
Ja, jag lider av sömnbrist efter de senaste nätternas sitt-sov-försök.
Ja, pandemin river i mig.
Ja, jag är utarbetad.

Allt det där bidrog ju såklart, och just nu är jag som sagt så himla skör i själen...



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag kom två julklappsleveranser till. Hem till dörren. Så smidigt! Nu ska bara de sista klapparna fixas! Om jag bara visste vad jag ville köpa så hade det ju varit kanon, men... jag har NOLL inspiration och uppenbarligen exakt lika mycket koll... 😂

Jag vill så himla gärna att vi ska få fira en så vanlig jul som möjligt. Men jag måste kanske ändå förbereda för något annat... Bara alla får vara friska så ska jag inte klaga på någonting! Då får väl julbordet sakna något, julklapparna komma för sent eller Disney+ snatcha alla rättigheter till "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul". Spela roll!


Idag bad jag Pappan att ordna middag, eftersom jag inte pallade. Jag har haft så ont idag att jag tagit smärtmedicin, och jag har ju gått och blivit lite känslig för den så här på äldre dar. Så jag började må illa och kände bara att "näe... stå i köket... det går inte.. ".

Så Pappan fixade pizza. Inte min favvo direkt, men eftersom jag slapp laga mat så var det toppen.

Och Sonen då! Han smet ut i köket före middagen och städade. Plockade i och ur diskmaskinen, plockade undan och gjorde fint. Utan att jag behövde be honom. Han bara gjorde det för att jag skulle slippa! Så då började jag böla igen...

Ja... ni hajjar ju var någonstans på känslometern jag befinner mig just nu...

KRAM vänner!!!

Inga kommentarer: