============================================================

torsdag 28 januari 2021

En pandemis dagbok

Alltså jag har aldrig någonsin hävdat att mitt liv är en fest. Att mina dagar är fyllda av glamour och kändisar och fantastiska upplevelser. Men till och med mitt halv-trista vardags-pussel-svensson-liv har ju gått och blivit alldeles bedrövligt tråkigt på grund av den här jävla pandemin.

Förr kunde man i alla fall se fram emot någon middagsbjudning då och då, en fotbollscup, en släktfika, ett biobesök, eller egentligen vad tusan som helst. Men nu? Vad händer nu?

Tja... idag kan vi till exempel dokumentera att den här Donnan blev ORIMLIGT nöjd när hon hittade ett par gamla raggsockar i en låda. Eftersom Kung Bore absolut var tvungen att komma hit och bete sig, och jag HATAR ATT FRYSA!


Andra saker som under veckan gjort mig nöjd är till exempel att jag provat på nya säsongs-smaken från Nocco - en smak som fick mig att längta ÄNNU MER efter sol och värme, så tack för det...!


Och förutom det så har den här veckan bjudit på solstänk, thaimiddag i soffan samt att jag gjort rostade Smiley-mackor till Dottern till frukost.





Jamen ni märker ju.
Den här jävla pandemin suger ju fan livskraften ur vem som helst!

Jag saknar KÖÖÖÖÖÖÖTT-kvällar!
Jag saknar söndagsfika med grannarna!
Jag saknar krogbesök med tjejkompisarna!
Jag saknar shoppingrundor med Dottern!
Jag saknar biobesök, grillkvällar med vänner, spontanbesök och vinkvällar.

Men i morgon ska det minsann bli blodpudding till lunch här hemma. Det, ni! Det är ju också fest kan man säga. Om man vill.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: