============================================================

torsdag 22 april 2021

Dagens

 
Fy FAAAAN för April-väder!!!

Sol, värme, utomhusfika, trädgårds-pyssel, skogspromenader i värmande sol... och sen bara... BAM!!! Snöblandat regn, isvindar och köldskador!

April är som en sån där storebror som liksom har ens rygg rent officiellt men som när ingen tittar drämmer en hårdpärmad skolbok i biologi i huvudet på en. Jävla svek-månad...

Det kändes ju inte supermuntert att behöva dra på sig både tjocka stall-jackan, mössa och skidbyxor innan vi drog till stallet idag, men vad fasen ska man göra när temperaturen touchar noll och nordanvinden blåser så snön faller horisontellt?!

Usch... Måtte våren komma på riktigt snart...!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag har jag i alla fall besiktat Makens bil. Ja, han varken kan eller får köra bil nu ned tanke på hans fysiska tillstånd. Och eftersom sista dag att besikta för att undvika körförbud är nästa fredag kände jag stressen...

Men den gick igenom i alla fall, Pärlan!



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Och i morgon ska vi, med extremt kort varsel, ta oss till ett nytt läkarbesök. Den privata ortoped-kliniken som Maken akut-remitterats till hörde av sig redan idag och ville att han skulle komma in så snart det gick. De har dubbel-prioriterat hans ärende då det är så allvarligt.

Och eftersom vi styr om ALLT här hemma kring Makens rygg så står vi redo även med kort varsel.

Här vill jag bara inflika att jag är SÅ tacksam för mina fantastiska chefer och kollegor. Hela den här situationen påverkar både mig och mitt arbete, och jag känner bara stöd från allihop. Det är värt SÅ mycket när man brottas med stressen och ångesten att få ihop livet! ♡

Det blir hur som helst spännande att se hur det går i morgon. Att det blir operation verkar det inte råda någon diskussion om - de patienter som remitteras till den här kliniken blir det just för operation. Det är väl mer en fråga om hur och när. Så håll tummarna...!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: