============================================================

tisdag 13 april 2021

Dagvill


God Torsdag...!

... eller det var i alla fall vad jag ville säga. Har gått och haft torsdagskänsla hela dagen, vilket är både märkligt och jobbigt, eftersom veckan i all hast blev såååå mycket längre...! 🤣

Jag var ute på en kort kvällspromenad idag. Jag tog vägen över fårhagen, eftersom det nu äntligen börjar torka upp där så att man kan gå utan att fastna i lera...

Bilderna ovan är tagna från promenaden. Vackert, eller hur? Det är verkligen härligt att ha naturen så här runt hörnet! ♡

I morse körde jag Maken till Stora Sjukhuset igen. Han skulle träffa en fysioterapeut, som ingår i det ortoped-team som ska titta på hans ländryggsproblem. Mötet gick fort. De kunde knappt röra Maken, för det gör så ont. Och då ska vi komma ihåg att han har enormt hög smärttröskel. Om han säger att det gör ont, då är det förmodligen olidligt.

Nu vet vi ju inte vad det hela mynnar ut i, men fysioterapeuten så väl att hon skulle bli MYCKET förvånad om man inte rekommenderade en operation. Diskbråcket är så markant och så stort att det trängt bort allt utrymme för nerven, och det är därför han är så dålig.

Nu råder dock pandemi, och dessutom är det totalt kaos på smittfronten, så risken är uppenbar att en operation inte kommer att kunna ske sådär väldigt snart, vilket oroar mig. Han är i så dåligt skick nu, både fysiskt och mentalt (deppig och knäckt) att jag faktiskt inte vet hur länge han - och därmed vi - klarar det.

Så håll alla tummar och tår som ni har för att han ska få komma in på operation snart.

Dessutom, om man nu får önska menar jag, så kan ni väl också hålla en tumme eller så för att smittspridningen går ner? För just nu är det katastrof... Jag är på riktigt livrädd. Fler och fler blir sjuka. Och fler och fler blir så sjuka att de behöver till sjukhus. Nej, alla behöver inte respirator, men bara att behöva ta sig till sjukhus för vård känns OTROLIGT otäckt...

Så snälla alla! Även om dödssiffrorna går ner - fortsätt med restriktionerna! För de bidrar inte bara till färre dödsfall - de bidrar också till lägre och långsammare smittspridning. Vi behöver det. Sjukhusen behöver det. Världen behöver det.

Ta hand om er!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: